نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

هنگامی که برنامه HP Smart را روی رایانه یا تلفن همراه خود نصب می کنید، می توانید کارهایی مانند چاپ، کپی، فکس و اسکن را به صورت بی سیم و به راحتی انجام دهید. در این مقاله به طور کامل نصب و راه اندازی چاپگر اچ پی با اپلیکیشن HP Smart توضیح داده شده است.



HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart نرم افزار اصلی HP برای چاپ است که قبلا با نام HP All-in-One شناخته می شد. در واقع، HP Smart برنامه ای است که به شما امکان می دهد چاپگر HP خود را از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگر راه اندازی، اسکن، چاپ، اشتراک گذاری و مدیریت کنید. به عنوان مثال، اگر در محل کار هستید و نیاز دارید که فایلی را مستقیماً از طریق چاپگر خانگی خود پرینت یا اسکن کنید، این برنامه به شما کمک می کند تا فایل مورد نظر را به آسان ترین شکل ممکن اسکن یا چاپ کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و iOS، مطمئن شوید که چاپگر و تلفن همراه به شبکه وای فای متصل هستند. از صفحه اصلی برنامه HP Smart، روی چاپگر خود ضربه بزنید. گزینه Print Anywhere را فعال کنید. اگر حساب HP ندارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و اگر دارید، وارد شوید و چاپگر را به حساب HP خود اضافه کنید.

حساب HP به شما امکان می دهد با برنامه هوشمند HP چاپ و اسکن کنید و همچنین به ویژگی هایی مانند فکس موبایل دسترسی داشته باشید. به علاوه، می‌توانید از این برنامه برای کنترل، اشتراک‌گذاری و چاپ از راه دور از هر چاپگر سازگار HP استفاده کنید.



فکس موبایل با HP Smart

برنامه HP Smart را دانلود کنید

اگر می خواهید پرینتر HP خود را به راحتی پیکربندی کنید، این برنامه را از https://www.hpsmart.com دانلود کنید و آن را روی دستگاهی که می خواهید از آن پرینت بگیرید نصب کنید. سپس از این برنامه برای راه اندازی چاپگر HP خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام نصب برنامه HP Smart، تمام درایورهای لازم برای چاپ و اسکن را نصب می کنید. این برنامه برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS، ویندوز و مک موجود است.



برای راه اندازی چاپگر HP با استفاده از برنامه HP Smart

برنامه HP Smart را نصب کنید

برنامه HP Smart را برای سیستم عامل های Android، Apple iOS یا iPadOS، Windows و Mac خود دریافت کنید. برای این کار می توانید این برنامه را برای اندروید، Apple iOS یا iPadOS از 123hp.com، برای ویندوز از HP Smart - Microsoft Store و برای Mac از HP Smart - Mac App Store دانلود کنید.

اگر دستگاه مربوطه از شما درخواست کرد که با یک حساب مایکروسافت برای استفاده از این برنامه وارد شوید، می توانید با حساب خود وارد شوید یا برای ادامه روی "نه" کلیک کنید. قبل از دانلود باید VPN را قطع کنید.

اگر برای اولین بار از برنامه HP Smart استفاده می کنید، باید یک حساب HP برای دسترسی به ویژگی های مختلف چاپگر ایجاد کنید.



چاپگر را با استفاده از برنامه HP Smart راه اندازی کنید

مراحل زیر را دنبال کنید تا چاپگر خود را به HP Smart اضافه کنید و آن را به رایانه یا تلفن همراه خود متصل کنید.

1- اگر می خواهید پرینتر را روی شبکه Wi-Fi پیکربندی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

چاپگر و رایانه یا تلفن همراه را نزدیک روتر Wi-Fi قرار دهید.

کامپیوتر یا وای فای موبایل خود را روشن کنید و به شبکه متصل شوید. اگر رایانه شما از طریق کابل اترنت به شبکه متصل است، کابل را به طور موقت قطع کنید و در حین راه اندازی از اتصال Wi-Fi استفاده کنید.

بلوتوث را در رایانه یا تلفن همراه خود روشن کنید تا HP Smart بتواند چاپگر را در حین تنظیم پیدا کند.

برای رایانه های مبتنی بر ویندوز، Windows Update را روشن کنید تا مطمئن شوید که ویندوز همیشه به روز است.

پس از راه‌اندازی HP Smart برای iOS یا Android، برنامه تلفن همراه را راه‌اندازی کنید و به برنامه اجازه دهید چاپگری را که استفاده می‌کنید شناسایی کند و در مورد راه‌اندازی بازخورد ارائه دهد.

۲- اپلیکیشن HP Smart را باز کنید

اولین باری که برنامه HP Smart را باز می کنید، برنامه سعی می کند چاپگر شما را پیدا و راه اندازی کند. دستورالعمل ها را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از قبل برنامه HP Smart را باز کرده اید، روی افزودن چاپگر کلیک کنید تا چاپگر را پیدا کنید. دستورالعمل های ارائه شده را برای تکمیل نصب دنبال کنید.

اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید و چاپگر پیدا نشد، به مرحله بعد بروید.

3- حالت تنظیمات وای فای را بازیابی کنید

برای اکثر چاپگرهای دارای صفحه لمسی یا منو، منوی Wireless یا Setup را باز کرده و Network Setup یا Settings را انتخاب کنید. سپس روی Restore Network Settings کلیک کنید.

برای چاپگرهای بدون صفحه نمایش لمسی یا منو، به حالت تنظیم Wi-Fi Restore در چاپگر HP خود بروید تا بتوانید تنظیمات پیش فرض را با فشار دادن یک دکمه روی چاپگر بازیابی کنید.

4- بعد از دو ساعت برنامه HP Smart را ببندید و دوباره چاپگر را اضافه کنید.

5- دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا نصب چاپگر کامل شود.

از برنامه HP Smart برای چاپ، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید



چاپ، اسکن، فکس یا کپی از HP Smart

چاپ، اسکن، فکس یا کپی از صفحه اصلی اپلیکیشن HP Smart انجام می شود. همچنین می توانید وضعیت چاپگر را بررسی کرده و مشکلات را برطرف کنید.

برای چاپ روی گزینه print screen برنامه کلیک کنید. مواردی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت لزوم، از ابزارهای ویرایش تصویر استفاده کنید و سپس تنظیمات چاپ را انتخاب کنید.

عکسی را که می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید یا از تلفن همراه خود برای عکس گرفتن از متن یا تصویر استفاده کنید. در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و تصویر ذخیره شده را بنویسید یا ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید.

برای کپی کردن (اندروید و iOS)، روی صفحه Copy را انتخاب کنید. از دوربین برای گرفتن عکس از اسناد یا تصاویر استفاده کنید. اندازه و تعداد کپی ها را مشخص کنید. سپس سند مورد نظر خود را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.

در مدیریت چاپ روی نماد چاپگر در صفحه اصلی کلیک کنید تا گزینه ها و تنظیمات را تغییر دهید. و وضعیت چاپگر را بررسی کنید.

برای افزودن یا حذف از صفحه نمایش، Toggle Custom Tiles را از پایین صفحه (برای Android یا iOS) یا تنظیمات برنامه (Windows یا Mac) انتخاب کنید.

آزمایش و رفع مشکل: اگر با چاپگر مشکل دارید، عیب‌یاب تعبیه‌شده در برنامه HP Smart را برای رایانه‌های مبتنی بر Windows یا Mac اجرا کنید.

هرجا چاپ کنید: وقتی از خانه دور هستید و به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی دارید از چاپگر استفاده کنید.

میانبرها: برای انجام سریع کارهای تکراری مانند ارسال ایمیل، چاپ و ذخیره اسکن، میانبرهایی ایجاد کنید که قبلاً به عنوان Smart Tasks شناخته می شدند.

فکس موبایل: اسناد خود را به دستگاه فکس یا چاپگر با قابلیت فکس ارسال کنید.



برای راه اندازی چاپگر با استفاده از برنامه HP Smart چه چیزی لازم است؟

یک چاپگر HP که از برنامه HP Smart پشتیبانی می کند.

رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل می شود.

اتصال از دستگاه به چاپگر برقرار می شود - از طریق شبکه یا کابل USB.

یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه با قابلیت اینترنت با یکی از نسخه‌های سیستم عامل زیر:

اندروید 7.0 و بالاتر

اپل iOS 14 به بعد

برای iOS 13 یا جدیدتر، چاپگر خود را با استفاده از Apple Airprint راه اندازی کنید.

ویندوز 11 نسخه 21H2 به بعد

ویندوز 10 نسخه 1809 و بالاتر

برای ویندوز 10 نسخه 1803 یا قبل از آن، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود و نصب کنید.

macOS 10.14 یا بالاتر

برای macOS 10.13 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود کنید و چاپگر خود را با استفاده از Apple AirPrint نصب یا راه اندازی کنید.



کلمات اخر

برنامه هوشمند HP یکی از برنامه های کاربردی پرینترهای اچ پی است. این برنامه قابلیت کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و بی سیم را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که اکثر چاپگرهای بی سیم تولید شده پس از سال 2010 از برنامه HP Smart پشتیبانی می کنند. اگر علاقه مند به استفاده از این برنامه هستید، یکی از این پرینترها را از سایت آوای فرهنگ آریا خریداری کنید و سپس طبق توضیحات این مقاله برنامه HP Smart را نصب کنید.


مطالعه مقاله کامل: https://avafarhang.com/

 





:: بازدید از این مطلب : 9841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: